Burberry widzi wzrost przychodów, mimo trudnego „środowiska”
Burberry, brytyjska marka luksusowa moda, zanotowała wzrost przychodów o 7% w pierwszej połowie roku, pomimo tego, co jest opisane jako „trudnego środowiska zewnętrznego”.
Firma powiedział całkowite przychody 1,1 mld PLN w okresie sześciu miesięcy do 30 września, w sprzedaży w swojej dywizji detalicznej o 8%. To dobro ponowne uruchomienie dziedzictwa płaszczu za pomoc do prowadzenia sprzedaży. Burberry otworzyła dziewięć nowych sklepów w tym okresie, ale zamknięto osiem. „Chociaż pamiętając o trudniejszym otoczeniu zewnętrznym, nigdy nie był wewnętrznie lepiej przygotowani na wszystkie ważne okresy świąteczne,” powiedział szef Christopher Bailey. Mówi się, że wpływ niekorzystnych kursów walut w ostatnim czasie zmniejszyła się, ale powiedział to korzyść będzie „częściowo zrównoważone” w trudnej sytuacji. Firma ostrzegła byłoby umieścić „lekką presję” na swoich marż detalicznych i hurtowych, jak w dalszym ciągu inwestować w „kluczowych inicjatyw”, aby stymulować wzrost zysku w długim okresie.
Jednak to, że jeśli kursy walutowe utrzymały się na obecnym poziomie, wpływ na detalicznym i hurtowym zysku pełny rok będzie „materiał”. Wzrost sprzedaży w Azji i obu Amerykach był najsilniejszy w pierwszej połowie, ale Burberry powiedział, że widział „zmiękczenie” w pewien wzrost sprzedaży od chińskich konsumentów w drugim kwartale.