Jak prawnik powinien prowadzić blog?
1. Od czego zacząć?
Przede wszystkim adwokat Płock powinien na początku pisania artykułu dokładnie przemyśleć o czym będzie pisał. Pamiętajmy, że artykuły będą czytane przez dużą liczbę użytkowników, więc artykuł musi być naprawdę dobrej jakości. Wyszukiwarka Google preferuje przeważnie wpisy do 1500 słów. Jedna linijka powinna zawierać maksymalnie 12 słów. Najlepiej co 4-6 linijek robić oddzielenie tekstu.
2. Plan
Przed przystąpieniem do pisania najlepiej stworzyć sobie plan, w którym wypiszemy, to co chcemy zawrzeć w artykule. Publikacja artykułów powinna odbywać się przynajmniej 1 artykuł na tydzień. Jednak na początku prowadzenia bloga, warto zainwestować znacznie więcej czasu, aby wypełnić go ciekawymi wpisami, co spowoduje ruch na naszym blogu. Możemy również wypromować się na innych blogach tematycznych czy forach.
3. Współpraca
Jeżeli prowadzimy kancelarię adwokacką, w której zatrudniamy innych prawników, warto poprosić ich o pisanie interesujących artykułów. Praca w większym zespole może działać motywująco oraz sprawiać więcej frajdy z prowadzenia bloga. Można ustalić który adwokat Płock będzie odpowiedzialny za daną tematykę na blogu.
4. Tylko prosty przekaz
Bardzo ważną rzeczą jest to, aby nie używać żargonu prawniczego. Takim językiem możemy rozmawiać w gronie osób, które obracają się wokół świata prawniczego i znają większość pojęć. Użytkownik czytający bloga z pewnością nie będzie rozumiał trudnych prawniczych wyrazów, co doprowadzi do tego, że przestanie śledzić wpisy na blogu.
5. Poproś o pomoc
Wiadomo, że początki w każdej dziedzinie są bardzo trudne i mogą nawet zniechęcać do dalszej pracy. Warto popytać np. wśród znajomych nawet nie koniecznie adwokatów, czy ktoś prowadzi bloga. Taka osoba może nam pomóc w promocji bloga oraz podpowie co robić a czego zdecydowanie unikać. Gdy poznamy już podstawowe tajniki, to z biegiem czasu możemy śmiało samodzielnie redagować oraz promować w Internecie naszego bloga. Rozpromowanie w sieci może nie tylko przynieść nowych czytelników, ale także potencjalnych klientów naszej kancelarii.