Rosja uderza w sprzedaż Carslberga
Sprzedaż w duńskim browarem Carlsberg został trafiony spada zużycie w Rosji i na Ukrainie.
Rosja piwa spadła o objętości od 6% do 7% w drugim kwartale ze względu na „niepewną makrootoczenia” i „słabego rozwoju gospodarczego”, Carlsberg powiedział. Ukraińska spożycie piwa spadło o 10% pośród kryzysu w Europie Wschodniej. Carlsberg ostrzegł, że jego roczne zyski prawdopodobnie spadać w wyniku. „W Europie Wschodniej, nasze zespoły robią świetną robotę łagodzenie wpływu bieżących wyzwań rynkowych”, powiedział prezes Carlsberga Jorgen Buhl Rasmussen. „Niestety, jesteśmy przekonani, że europejskie rynki wschodnie piwa wpływ będzie dalej, jak konsumenci w obliczu większych wyzwań, a to wpłynie na zyski Grupy negatywnie w tym roku”, dodał. Baltika marka piwa Carlsberga ma największy kawałek rosyjskiego rynku piwa. Jednak jego udział w rynku zmniejszył się o 1,2% w I kwartale do 37,4%, po browar wprowadził mniejszych rozmiarów opakowań.
Korzyści MŚ
Na Ukrainie, sprzedaż zostały dotknięte przez wzrost akcyzy na piwo o 43%, Carlsberg dodał. Morten Imsgard, analityk z Sydbank powiedział: „Ogólne wyniki w drugim kwartale wygląda dobrze, ale oni [Carlsberg] obniżamy swoje wytyczne z powodu niepewności makroekonomicznej w regionie Europy Wschodniej Tak jest mieszanką.”. Rosja i Zachód wprowadziły sankcje wobec siebie na kryzys Ukraina.Zachód oskarża Rosję o wspieranie prorosyjskich separatystów na Ukrainie. Pomimo napięć, rywal Carlsberga Heineken poinformował „silny wzrost marki” w Rosji w pierwszej połowie roku. Jego składka marka Heineken wzrósł o więcej niż 5% w Europie Środkowej i Wschodniej w okresie. Niemniej jednak, rosyjski rynek piwa nadal „dość trudne” ze względu na coroczne podwyżki podatków, rzecznik Heineken powiedział. Heineken ma 12% udział w rosyjskim rynku piwnym. W Rosji sprzedaż piwa grupy Heineken spadła o 4,2% w pierwszej połowie roku. „Piwo warunki rynkowe w Rosji pozostają wyzwaniem odzwierciedlając wpływ słabszego wzrostu gospodarczego, niższe zaufanie konsumentów i niekorzystnego ustawodawstwa,” Heineken powiedział. Ogólnie rzecz biorąc, Heineken powiedział jej wielkość sprzedaży nie korzystała z efektu Pucharu Świata. Jednak zysk netto spadł Heineken 1,3% na poziomie 631 euro (£ 504 MB) w pierwszej połowie. Zyski miały wpływ koszty reorganizacji działalności w Europie Zachodniej, zmienia się na nigeryjskich działalności piwowarskich i erozja wartości aktywów związanych z przejęciem.